Sanal Dünya…


social_icons_6_on_mobile_smartphone

2000’li yıllar bilgisayar ve yazılım teknolojisinin hızlı bir gelişim sürecine girdiği yıllar olarak hafızalarımıza kazındı.

Bu hızlı ve baş döndürücü süreç bugün “Sosyal Medya” olarak nitelendirdiğimiz bir yeni dönemin kapısını da açmış oldu.

Facebook’ta eski arkadaşlarımızı bulup, anıları tazeleme ve yeni kişilerle tanışma modeli öncülüğünde başlayan bu süreç, Youtube üzerinden video paylaşımları yapmanın etkisi fark edilince ivme kazandı, Twitter ile de gelişimin önünün alınamayacağı ve artık hayatımıza sosyal medya diye bir olgunun girdiğini herkese göstermiş oldu.

Sonraki yıllarda blog sayfaları, Instagram, LinkedIn, Vine, Pinterest, Snapchat başta olmak üzere çok sayıda farklı uygulama ortaya çıktı. Bunların yanısıra Whatsapp ağırlıklı olmak üzere sohbet ve mesajlaşma uygulamaları da gençlerin dilinden düşürmediği kavramlara eklendi.

Her biri hayatımıza müdahil hale gelen bu uygulamalar sayesinde sosyal medya akımından kaçmanın artık pek bir anlamı olmadığını görüyoruz. Bunun yerine bu yeni tarza uyum sağlamak ve işin ticari boyutuna odaklanmak isteyenleri de biliyoruz.

Özellikle son birkaç yılda kademe kademe artış eğilimine giren sosyal medya üzerinden ticaret yapma olgusuna değinen http://www.pazarlamasyon.com sitesi, takipçilerine bu konuda bazı tüyolar veriyor.

Nedir bu tüyolar ?

Öncelikle hashtag kullanıyoruz. # işareti hayatımıza girdi, gireli özellikle Twitter ve Instagram kullanıcıları bu işaret olmadan yaşayamıyor diyebiliriz.

Burada temel kriter ise müşteri portföyüne göre bir hashtag listesi oluşturmak ve bunları planlı bir şekilde kullanabilmek.

2. adım ise post paylaşımında kullanacağınız dönemi de düşünerek önceden hazırlanmış ve önemli günlere denk gelen zamanlarda fark edilecek içerikler kullanmak olmalı.

3. olarak günümüzün görselliğe önemi abartıya varacak şekilde öne aldığı bir çağda olabildiğince dikkat çekici ve çarpıcı görseller kullanmalısınız.

Bunları yaptınız bitti mi ? Tabi ki hayır!

Sonrasında günlük belirli sayıda paylaşımda bulunmak ve aktifliğinizi göstermeniz de şart.Ve unutmadan hatırlatalım, bu çağda tek bir sosyal platformda aktif olmak yetmiyor. Birden fazla sosyal medya ağında aktif olmanız takipçi ve müşteri kitlenize olabildiğince çok seslenmeniz ve işin ticari boyutunda daha başarılı olmanız demek anlamına gelebilir.

Tüm bu öneriler aslında bireysel kullanıcılar içinde geçerli olan şeyler.  Arada bazı durumlarda deneme-yanılma halinde olabilirsiniz. Fakat hedeflerinizi iyi saptadıktan sonra başarılı olmanız elbette daha olası hale gelecektir.

Sosyal medyadan ayrı kalmadan ama gerçek dünyayı da unutmadan yaşamanız dileğiyle…

6 Mart 2016, Kaynak: http://www.pazarlamasyon.com

Fotoğraf Kaynağı: http://www.exacttarget.com

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s