Bildiğiniz üzere blog sayfamızda zaman zaman çağının ötesine çıkmış markaların logolardan bahsediyoruz. Bu logolar ve elbette temsil ettikleri markalar kolay kolay birer dev haline gelmiyor. Aynı zamanda bu önemli markaların pek çok benzeştiği yönün yanı sıra ortak bir özelliği daha var. Logolar…
http://www.dailyinfographic sitesinde yayınlanan bir infografik dünyaca ünlü markaların logolarında ipuçlarını bize anlatıyor. Buna göre çağının ötesine geçmek isteyen bir markanın en başta yapması gereken işlerden birisi de logo tasarımı. Bu iş öyle önemli ve kritik bir hal aldı ki, artık zihinlerimize kazınan logoların eskiden beri var olduğunu bile düşündüğümüz olabiliyor.
Peki ideal logoyu nasıl tanımlıyoruz ?
Uzmanlara göre ideal bir logo; sade ve basit bir dizayna sahip olmalı. Ayrıca bu sadeliğin içinde markanın vizyonuna uygun bir mesaj taşımalı. Bunların yanı sıra logonun bir anlamı olmalı, kullandığınız zemine iyi oturmalı, psikolojiyi ve duyguları olumlu yönde etkilemeli, çeşitli boyutlara çevrildiğinde de şık gözükmeli, vermek istediğiniz mesaja uygun renkleri taşımalı, sıra dışı olmalı ve zamanın ötesine geçecek kadar özel bir dizayna sahip olmalı.
Elbette bir marka için her şey logonun kusursuza yakın olması değil. Ama bir yerden başlamak gerekiyorsa logo bu konuda en öncelikli tercihlerden birisi.
16 Nisan 2015, Kaynak: http://www.dailyinfographic.com
Fotoğraf Kaynağı: http://deniseleeyohn.com/