Renklerin insan psikolojisi üzerinde bilinen bir etkisi olduğu artık herkesçe kabul ediliyor. Bu etkinin özellikle tüketim kültürü üzerindeki etkisi de günümüzde hızlı bir ivme içinde seyrediyor.
Her gün ilginç ve doyurucu bilgilerle dolu infografikler yayınlayan http://www.dailyinfographic sitesi’de renklerin markalarla ilişkisi üzerine güzel bir çalışma yayınladı.
İyimser, dostane, coşkulu, yaratıcı, güven veren, barışçıl ve dengeli gibi sıfatlarla tanımlanmış olan renklerin her birine göre sınıflandırılan markaların bize ne gibi hisler uyandırmak üzerine temel oluşturdukları da göz önüne serilmiş oluyor.
Renkler arasında güven veren temalı mavinin, dikkat çeken özelliğine ayrı bir yer açmak lazım. Günümüzün önemli sosyal ağları Facebook ve Twitter, önemli bilgisayar firmaları Dell, HP ve IBM’in, paylaşım siteleri Flickr ve Vimeo’nun ayrıca blog sitesi WordPress’in bu renkle tanımlanması aslında herkese net bir mesaj da veriyor.
2000’li yıllar ile birlikte yaygınlaşan internet ve sosyal ağ teknolojisi, ayırım gözetmeksizin tüm insanlarda bir güven ve kişisel hayata özen/saygı hissiyatının gelişmesine neden olurken, tüm bu saydığımız markaların da aynı hissiyatı sunmak için bu rengi seçmeleri yerinde bir tespit gibi duruyor.
Bu güzel ve bilgilendirici infografiğin tam versiyonuna bu linkten ulaşabilir ve ünlü markaların renkler ve duygularla hangi anlamı ifade etmeye çalıştığını görebilirsiniz.