Mimar Olmak İstiyorum


Bir meslek edinmek ve kariyer yapmak üniversite eğitimi almak isteyen her genç için vazgeçilmez bir olgudur. Kimi mesleklerde bu süreç içinde ön plana çıkarlar. Dönem dönem popüler olan mesleklerin dışında genel itibariyle insanlara her zaman cazip gelen mesleklerde bulunmaktadır. Bunlara en güzel örneklerden birisi de mimarlıktır.

Mimar denince akla ilk olarak, Kayseri’nin Ağırnas kasabasında doğan Mimar Sinan gelir. Onun sayesinde bu meslek halkın nazarında her zaman kabul edilen ve saygı duyulan bir meslek olmanın gururunu yaşamıştır. Peki mimar kimdir, ne yapar bunlara bir göz atalım.

Mimar; yapıların, kullanıcıların ihtiyaç ve olanaklarına göre tasarımını yapan ve yapımını denetleyen kişidir. Bu işleri yaparken sahip olması gereken birkaç kabiliyet vardır. Bunlardan bazıları ise; yapının şehir imar planına uygun olup/olmadığını incelemek, binanın yapım planına uygun yapılıp/yapılmadığına bakmak, yapacağı binanın şeklini maket olarak yapmak ve mühendislerle birlikte binanın tesisat, elektrik ve statik işlerini düzenlemek olarak sayılabilir. Birkaç başlık altında özetlediğimiz bu görevlerini daha da arttırabiliriz. Mimarlar tüm bu işleri yerine getirirken; yazılım programları, cetvel-pergel gibi ölçüm aletleri, bilgisayar ve çalışma masası ile bina maketlerini yapmak için kırtasiye malzemeleri kullanabilir.

Mimarların yaptığı işlerin dışında bu mesleği icra ederken mevcut olması gereken vasıfları ise; yenilikçi  ve estetik görüş sahibi olmak, el ve gözü eşgüdümlü kullanmak, binayı kullanacakların ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde tasarım becerisine sahip olmak ve güzel sanatlar bilgisine vakıf olmak olarak özetleyebiliriz. Mimarlar genel itibariyle büro ortamında çalışsalar da etüd ve denetleme safhalarında şantiyelerde de bolca vakit harcarlar. Şantiye çalışması esnasında çeşitli mühendis, şehir plancısı ve teknik ressamlarla da birlikte iş yürütürler.

Eğitim sonrasında kamu kuruluşlarında teknik hizmetler sınıfında çalışabilen mimarların bundan başka özel sektörde mimarlık şirket ve ofislerinde çalıştığını da belirtmek gerekir. Ayrıca akademik kariyer yapmak isteyen mezunlarda üniversitelerin mimarlık fakültelerinde görev yapabilirler.

Seçtiğiniz meslek sizin bundan sonraki ömrünüzde yolunuzu çizecek en önemli adımlardan birisi olacağına göre kararlarınızı dikkatli vermeniz ön şart olarak ortaya konulabilir. Sizin de bunu unutmadan net ve tutarlı kararlar vererek bir kariyer yapmanız dileğiyle…

27 Kasım, Kaynak: http://www.hedefbasari.com

Kaynak: http://www.yapidergisi.com

2 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. ben kendimi dünyanın en iyi mimarı olmayı hedefliyorum eyer bana özel anlatım ve görsel olarak bir binanın nasıl yapılacağını gösterirlerse ben daha iyisini ve daha görkemlisi ni yapmayı hedeflerim ve kendime inancım ve özgüvenim tamdır…

  2. hafif mimar :) dedi ki:

    Ben de mimar olmak istiyorum.Çünlü bu mesleğe aşık oldum! Hedefime ulaşmak için çok çalışıyorum.
    Hayal gücümün sınırsız olduğunu düünüyorum,biliyorum 🙂 en alakasız nesnelerle bile farklı tasarımlar oluşturabiliyorum.Bana en uygun meslek mimarlık anlıyacağınız..Ve tabii çalışmayı çok seven bir insanım .Ayrıca imkansızlığa pek inanan biri değilim.’İnsan birşeyi isterse gerçekten başarır’ düşüncesini savunuyorum ama tabii bazı dış etkenler buna engel olabilir 😦 .Kısacası ileride iyi bir mimar olacağıma inanıyorum.Umarım benim gibi mimar olmak isteyen arkadaşlarım da bu hayallerine ulaşır 🙂

Bir Cevap Yazın

