Her Yerde Eğitim


‘Hababam Sınıfı Tatilde’ filmini hepiniz izlemişsinizdir. Okul elden gidince; o haylaz öğrenciler dahil herkes el birliğiyle okullarını ormanlık alana taşıyıp eğitime devam etmişlerdi. Zorluklar yaşamış ama eski sorumsuz hallerinden uzaklaşıp okumaya, öğrenmeye odaklanmışlardı.

Günümüzde de eğitim için artık okullar tek başına yeterli olamayabiliyor. Tabi ki sizler de doğada eğitim yapın diyemeyiz ama artık okul kavramının anlamının genişleyip, daha farklı alanlara yayıldığını da görmek gerekiyor. Özellikle yurt dışında yaygınlaşan online eğitim ülkemizde de gelecek dönemde yaygın kullanım alanları bulabilir. Bu konuda en yaygın eğitim ağına sahip olan okullar ise ‘Stanford’, ‘M.I.T.’ ve ‘Berkeley’ üniversiteleri. Üç kurum da sayıca ve içerik olarak geniş kapsamlı bir eğitim ağına sahipler. Bu kaynaklardan faydalanmak için internetinizin ve yabancı dilinizin olması yeterli.

Online eğitim dışında; son yıllarda yaygınlaşan bir diğer alan ise ‘podcast’ uygulamaları. Her an her yerde dinleyip faydalanabileceğiniz podcast’ler ile bilgi almak artık daha kolay. Başka bir eğitim fırsatı veren uygulama alanı ise ‘sesli kitap’lar. Basılı halinden daha ucuza alabileceğiniz sesli kitaplar ile dinleyerek öğrenebilirsiniz. Eğitimi sadece dinleyerek değil yüz yüze iletişime geçerek de yapmak lazım elbette. Bunun içinde mümkün olduğunca gezerek ve yeni kültürler tanıyarak  hem kendinizi geliştirme hem de eğitim alanında ilerleme fırsatı yakalayabilirsiniz.

Birçok açıdan eğitim almak insanı gelişmeye ve kendini aşmaya sevk eden bir yaşam biçimi haline dönüşüyor. Bütün bu saydığımız imkanların haricinde kültürel birikimi yüksek insanlarla iletişimde olmak ve beynimizi daha kapasiteli kullanmayı teşvik edecek işlerle uğraşmakta eğitim için bize mutlaka fayda getirecektir. Sizin de fırsat buldukça adı geçen eğitim imkanlarından faydalanmanızın getireceği artıları mutlaka aklınızda bulundurmanız dileğiyle…

20 Kasım, Kaynak: http://www.highexistence.com

Kaynak: http://blog.schoox.com

Bir Cevap Yazın

